Heb jij al een ordernummer en productcode voor de tolkvergoeding via UWV?

UWV regelt de tolkvoorziening voor onderwijs- en werksituaties. Pas geleden is UWV overgestapt op een nieuwe manier van digitaal factureren. Gebaren- en schrijftolken hebben daarom nu van hun klanten een ordernummer en productcode nodig. Helaas heeft UWV tolken en tolkgebruikers niet geïnformeerd over deze veranderingen en hebben nog niet alle tolkgebruikers hun gegevens ontvangen. Jij ook nog niet? 

—————————————————————

Update 2 oktober 2015

Vanaf 30 september 2015 kunnen doven en doventolken declaraties voor UWV naar één centraal e-mailadres sturen: controlbbg@uwv.nl.
Lees het volledige bericht >>

—————————————————————

Ordernummer en productcode voor tolkvergoeding via UWV aanvragen

Heb je nog geen ordernummer en productcode van UWV, vraag deze dan aan via de UWV-chatJe kan het volgende intypen:

“Hallo, ik maak gebruik van een doventolkvoorziening en ik wil graag mijn ordernummer en productcode voor de nieuwe manier van factureren ontvangen. Kunt u mij deze geven?”

Daarna vragen ze ter controle om je geboortedatum en dan ontvang je jouw gegevens. Deze moet je dan voortaan aan alle tolken die je aanvraagt doorgeven.

Chatten met UVW kan via: www.uwv.nl/particulieren/klantenservice/doof-of-slechthorend/chat-doof.aspx

Het blijft natuurlijk een kwalijke zaak dat UWV tolken en tolkgebruikers niet zelf informeert over veranderingen. Een klacht indienen hierover kan digitaal via https://klachten.uwv.nl/start.aspx?formulier=werknemer